Jednym z ciekawszych rzeczy do tej wspaniałej gry jest narzędzie Stwórz Świat- Beta.
Z opisu dowiadujemy się, ze mamy tu te same aplikacje, które wykorzystywano przy tworzeniu innych światów w The Sims 3.
A wiec zaczynamy:
1. Aby pobrać program musimy mieć podstawę gry.
Wchodzimy na oficjalną stronę gry: http://www.thesims3.com/home.html
odszukujemy zakładkę GRY-> NARZĘDZIA-> STWÓRZ ŚWIAT
Po zapoznaniu się z regulaminem klikamy pobierz i instalujemy.
2.Świat możemy tworzyć na 2 sposoby.
Pierwszy z nich to skorzystanie już z gotowej mapy Sunset Valley lub Riverview.
Wystarczy kliknąć na OTWÓRZ ŚWIAT.
Drugim sposobem jest utworzenie własnego świata od podstaw. Wystarczy kliknąć na:
PLIK-> NOWY ŚWIAT
Gdy już prześlijmy początek czas na troszkę teorii.
3. Przejdźmy na nasz panel:
1. Przesuwanie i obracanie obiektów.
2. Tryb dopasowania siatki. -bardziej przydatny przy rozmieszczaniu parceli.
3. Dzięki tym narzędziom stworzymy drogi, chodniki, ścieżki i ronda.
4. W tej zakładce możemy dodawać i usuwać parcele publiczne i mieszkalne, wyrównywać i ustalać ich krawędzie.
5. TEREN: chyba najważniejsza zakładka. To dzięki niej nasz świat nabiera kształtów i to w dosłownym sensie. :D Narzędzie edycji terenu pozwala na zrobienie tego na co mamy tylko ochotę.
4. A więc teraz praktyka.
Po wybraniu mapy na której będziemy pracować. Wchodzimy w zakładkę teren i przechodzimy do KSZTAŁTUJ
Za pomocą rożnych rodzajów terenu przesuwając kursorem po mapie nanosimy góry i doliny.
Doliną również możemy zrobić morze.
Trzeba też pamiętać o opcjach pędzla, które możemy ustawić na kwadratowy, okrągły, dostosować jego wielkość czy też silę.
5. Gdy już mamy mniej więcej ukształtowany teren przechodzimy do jego malowania.
Możemy wybrać z dostępnych warstw lub dodać własne. Kolorujemy według uznania.
6. Po dopieszczeniu kolorem swojej mapy czas na Tarasowanie.
Jest to ograniczenie kamery i simów.
1: Na niebiesko ograniczamy simy. Głownie zamalować trzeba teren wysokich gór i gęstych lasów. Musimy to zrobić ponieważ w lesie może sim nam się przyciąć a po bardzo stromej górze będzie dziwnie wyglądał chodząc.
2. Na żółto zaznaczamy obszar mapy w którym kamera nie będzie miała dostępu. Głownie krawędzie naszej mapy.
7. Po zakończeniu tarasowania przechodzimy do rozstawiania parcel. W tym celu warto aktywować siatkę pomocnicza. Aby móc ustawiać parcele musimy najpierw stworzyć nową warstwę.
Po kliknięciu prawym przyciskiem na WARSTWIE należy wybrać DODAJ WARSTWĘ, a wtedy utworzy nam się nowa warstwa pod parcele i obiekty.
Następnie przechodzimy do zakładki parcele. Wybieramy DODAJ NOWĄ PARCELE.
Aby ja umieścić wystarczy kliknąć na mapie przeciągnąć. Dzięki temu możemy utworzyć dowolnego rozmiaru i kształtu (prostokąta i kwadratu) parcele.
2. Ustalamy rodzaj i typ parceli. Możemy tez dodać jej nazwę. według własnego uznania.
8. DROGI
Chyba jedna z ważniejszych rzeczy. Bez nich simy by po prostu biegały po całym mieście, a samochody byłyby bezużyteczne.
Wchodząc na zakładkę DROGI I DRZEWA wybieramy Narzędzia układania i edycji dróg.
Ustawiamy je poprzez umieszczenie drogi ( Prawy góry róg) Wystarczy przeciągnąć po mapie, to samo z umieszczeniem skrzyżowań na drogach.
Ale drogi nie muszą być tylko proste. Ustawiając drogę możemy edytować jej kształt poprzez niebieskie linie lub kierując drogą za pomocą myszki.
9. Po ustawieniu dróg możemy dodać resztę parcel. Ja jednak wole je dodawać w edycji miasta w grze. Wydaje mi się że tak jest łatwiej.Gdy wszystko leży jak powinno czas na drzewka i inne miejskie urządzenia.
Znajdziemy je w zakładce DROGI I DRZEWA.
1. W obiektach gry mamy dostępne wszystkie miejskie obiekty z dodatków które posiadamy oraz wszystkie rośliny. Klikając na nie przenosimy je na mapie i ustawiamy jak chcemy.
10. Jeszcze jesteś? Gratuluje to już prawie koniec.
Zostało ostatnich parę kroków.
Pierwszym z nich jest kliknięcie prawym przyciskiem myszy na Warstwa świata i wybranie DODAJ/ EDYTUJ OPIS.
W otworzonym oknie należy wpisać nazwę własnego świata. Napisać ładny opis i dodać miniaturkę, która będzie widoczna w grze. Zdjęcie powinno mieć szerokość i wysokość 256 pikseli i może być to cokolwiek zechcesz nawet twoje zdjęcie.
Po tym kroku należy zapisać świat klikając PLIK-> ZAPISZ
I ostatni krok Eksportowanie.
PLIK-> WYBIERZ ŚWIAT DO EKSPORTOWANIA
tam wybieramy stworzony przez nas świat.
No OK ale jak mieć go w grze?
Wszystko po kolei.
Są dwa sposoby.
1. Wysyłasz świat na giełdę wymiany i pobierasz go następnie instalujesz
2 Kopiujesz plik z folderu do eksportowania i wklejasz go do folderu z pobieranymi obiektami następnie instalujesz.
Ok i to już wszystko.
Pamiętaj że obiekty i budynki dodajesz w grze nie zapomnij o żadnym z nich Ratusz sklep czy restauracje potrzebne są w mieście.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz